برگزيده ي نهج البلاغه 1


اهل بيت

افرينش ادم:

خداوند سبحان از بخشهاي خشن و نرم زمين و نيز شيرين و شورزار ان*خاكي فراهم اورد و ان را با اب و رطوبت*در اميخت تا به گونه ي گلي چسبان در امد.انگاه ازان*صورتي وهيكلي بيافريد*داراي اندامها وپيوندها*و ان را جامد ساخت تا شكل پذير باشد و فرونپاشد و خشگانيد تا سفال گونه شد*و تا وقتي خاص*بدين سان وانهادش.انگاه از روح خويش در ان بدميد تا به صورت انسان در امد*با قوايي عقلاني كه انها را به جولان در ارد و انديشه هايي كه به سيلانشان وا دارد و اندامهايي كه به خدمتشان گيرد و ابزارهايي كه به كارشان گمارد و معرفتي كه با ان ميان حق و باطل جدايي افكند و نيز طعمها و بوها و جنسها و اشياي گوناگونه را از هم باز شناسد.

بدين سان بود كه موجودي پديد امد *با طينت وسرشتي اميخته به رنگهاي گونه گون و تركيبي از اشياي همسان وعناصر متضاد و مزاجهاي مختلف از گرمي و سردي ورطوبت و خشكي.

و(سرانجام كه ادم به كمال رسيد)خداي سبحان فرشتگان را فرمود تا به پيماني كه پيشتر با انان بسته بود وفا كنند و به انان فرمود((براي ادم سجده كنيد)).

همگي سجده كردند*بجز شيطان(كه از جنيان بود در جمع فرشتگان*)افرينش خويش از ادم را بر افرينش ادم از سفال*سبب برتري خود بر ادم پنداشت و تكبر ورزيد وتعصب و شقاوت*بر او چيره گشت و (از فرمان خدا سر پيچيد و)سجده نكرد!

از اين رو(خداوند بر او خشم گرفت و از رحمت خويش براندش*اما خداوند از خداوند مهلت خواست و)خدا*براي نماياندن استحقاق خشم بر شيطان و پيمودن دوران امتحان*به وي مهلت داد و فرمود:(تو را تا زماني معين مهلت دادم)).

و اما خاندان پيامبر:

اهل بيت ع نگاهبانان و امينان راز خدايند و پناهگاه و پايگاه فرمان اويند و گنجينه ي علم الاهي اند و مرجع احكام خداوندند و مخزنهاي كتابهاي اسماني اند و چونان كوههاي افراشته *نگهبان دين خدايند.خداوند*خميدگي پديد امده در پشت دينش را به وسيله ي انان راست گرداند وارزشهاي ان را بذانان استوار ساخت... .

هيچكس از افراد امت را نمي توان با ال محمد ص قياس كرد و هرگز نمي توان پرورش يافتگان نعمت وبر كتشان(وشاگردان مكتبشان)را با انان برابرنمود.ال پيامبر ص بن مايه و اساس دين اند و استوانه و تكيه گاه يقين اند.((تند روندگان))و از حد گذرندگان*بايد كه به سوي ايشان باز گردندو ((كندروندگان))و واماندگان نيز بايد به اينان برسند و به ايشان بپيوندند(و ميزان فلاح و صلاح*براي همگان*اين خاندان اند.).اوصاف و خصلتهاي حقانيت و ولايت و حكومت*خاص ايشان است و وصيت و ميراث پيامبر مخصوصشان است... .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 1 بهمن 1390برچسب:,ساعت 9:12 توسط سپهر|


آخرين مطالب
» چهل حدیث از امام موسی کاظم (علیه السلام)
» زندگی‌نامه امام موسی كاظم (ع)
» زندگینامه امام حسن مجتبی علیه السلام
» زننامه حضرت رقیه س
» زندگینامه حضرت ابوالفضل
» تسلیت
» برگزيده ي نهج البلاغه13
» علي ع ولي الله
» رهنمودهاي امام علي ع 13
» برگزيده ي نهج البلاغه12
» رهنمودهاي امام علي ع 12
» برگزيده ي نهج البلاغه 11
» رهنمودهاي امام علي ع 11
» موعودنامه11
» موعودنامه10
» برگزيده ي نهج البلاغه 10
» رهنمودهاي امام علي ع (10
» موعودنامه8
» برگزيده ي نهج البلاغه 8

Design By : Pichak